Manuálna a Viscerálna terapia

Manuálna terapia

Manuálna terapia je základným stavebným kameňom fyzioterapie. Zahŕňa rôzne techniky a metodiky ako bankovanie, mäkké techniky, uvoľnenie trigger pointov, mobilizačné techniky, fasciálne uvoľnenie (fascial release) a ďalšie. Spoločným znakom je cielený, maximálne šetrný, manuálny zásah terapeuta, ktorý vám pomôže s obnovením rozsahu pohybu. Manuálna terapia pomáha odstrániť blokády a iné obmedzenia pohybu, ktoré vedú k vzniku a udržiavaniu bolesti. Všetky manuálne zásahy terapeuta vychádzajú z cielenej diagnostiky. Vďaka tomu vyberie ten najefektívnejší prostriedok riešenia vášho problému. Manuálna terapia je našou pýchou, keďže na školenia Zdravo a Fit sa chodia vzdelávať stovky fyzioterapeutov z iných zariadení. Odmeňte svoje telo balíčkom techník, ktoré vám fyzioterapeuti Zdravo a Fit nakombinujú presne na mieru. Pomôžu vám odstrániť zvýšené svalové napätie, uľaviť od bolesti, zlepšia regeneráciu a výživu ošetrených tkanív a podporia hojenie. Vysvetlia vám, ako predchádzať návratu problému, aby ste si skvelý pocit z terapie udržali aj po tom, čo od nás odídete.

Viscerálna terapia

Viscerálna terapia pracuje s vnútornými orgánmi, ktorých funkcia je nejakým spôsobom narušená. Každý orgán v tele si zachováva jemný pohyb okolo osi v troch rovinách. Tento pohyb pochádza z embryonálneho vývoja, keď sa orgány dostávali do svojej dnešnej polohy.

Porucha pohybu orgánu (nazývaný motilita) sa môže prejavovať rôznymi symptómami a to aj na miestach vzdialených od porušeného orgánu. Napríklad porucha funkcie pečene môže spôsobiť poruchu v pravom ramennom kĺbe, porucha funkcie čreva často vedie k dysfunkcií statiky chrbtice. Preto pacient ani nemusí vedieť, že primárna príčina jeho ťažkostí (napr. bolestivého kolena ) môže byť spôsobená poruchou funkcie niektorého vnútorného orgánu.

Táto terapia umožňuje vyšetriť, zhodnotiť a aj liečiť poruchy orgánov, ktoré nepracujú tak ako by mali. Samotnou terapiou sa obnovuje pohyb orgánu a uvoľňujú sa spazmy. Terapeut pomocou jemných dotykov vyšetruje a obnovuje fyziologickú funkciu vnútorného orgánu. Pri tomto druhu terapie je veľmi dôležitá anatomická znalosť ľudského tela a palpačná schopnosť terapeuta. Pohyby sú cielene na konkrétne väzy a svaly vnútorných orgánov. Terapia prináša niekedy prekvapujúce možnosti liečby pacienta. Viscerálna terapia prináša nový pohľad na chápanie súvislosti funkčných porúch muskuloskeletálneho systému.